Project: Hybride warmtepomp i.c.m. een nieuwe (gratis) ketel

In deze woning in Groningen hebben wij een moderne en energiezuinige hybride warmtepompinstallatie gerealiseerd als onderdeel van de ISDE subsidieregeling.

Voor dit adres is gekozen voor een combinatie van een nieuwe HR-ketel met een hybride warmtepomp. De warmtepomp verzorgt het grootste deel van de verwarming, terwijl de cv-ketel eventueel nog kan bijspringen op koude dagen en natuurlijk voor warm tapwater. Hierdoor ontstaat een optimaal samenspel tussen comfort en energiezuinigheid.

Dankzij deze hybride oplossing wordt het gasverbruik aanzienlijk verlaagd, zonder dat de woning volledig all-electric hoeft te worden aangepast. Dit maakt het een zeer toegankelijke en slimme eerste stap richting verdere verduurzaming.

De buitenunit van de warmtepomp is zorgvuldig geplaatst en aangesloten op het bestaande systeem. Binnen is de installatie netjes opgebouwd en volledig ingeregeld voor een efficiënte en stille werking.

Binnen de ISDE regeling kan de bewoner een groot deel van de investering terugkrijgen via subsidie, waardoor deze maatregel extra aantrekkelijk wordt.

Met deze installatie is de woning klaar voor de toekomst: lagere energiekosten, meer comfort en een flinke stap richting een beter energielabel.

Wilt u ook besparen op uw energiekosten en uw woning toekomstbestendig maken?
Wij regelen het complete traject: van advies en installatie tot subsidieaanvraag.

 Neem gerust contact met ons op wij helpen u graag verder!